Wstęp

Zapraszamy do ciekawostek i podsumowania sprintu Jeż🦔 z tygodni 24/25 (14.06.2022-27.06.2022). Sezon urlopowy w pełni, na dworze upały (przeplatane gwałtownymi zjawiskami atmosferycznymi)… a my dowozimy kolejną porcję ciekawostek i nowości ze świata IT😎

Testerskie linki

  1. Co warto automatyzować, a co nie przynosi żadnych korzyści? Świetny artykuł przybliżający zysk z automatyzacji na rożnych poziomach piramidy testówDon’t Automate Test Cases

    Nowe przypadki do automatyzacji powinniśmy automatyzować na różnych poziomach piramidy:

    Źródło: Don’t Automate Test Cases by Blake Norrish
  2. Jakie są typowe błędy popełniane podczas automatyzacji testów? Począwszy od wyboru złych narzędzi, złego systemu logowania, niepoprawny mechanizm branchowania (git), przez zbyt rzadkie puszczanie testów, aż po brak dobrego procesu CI/CD. To jest tylko kilka problemów, o których możesz poczytać w artykule (w którym są też opisane sosoby radzenia sobie z tymi problemami) 21 Common Mistakes In Automation Testing & Their Mitigation
  3. Jak to jest z tą jakością, gdy zbliża się deadline? Czy powinniśmy ciąć jakość, aby wyrobić się na czas z dowiezieniem nowych funkcjonalności? Krótkie studium przypadku Agile Project Management: You Cannot Lower the Quality.
  4. Świetny artykuł od zaprzyjaźnionego dostarczajwartosc.pl o motywatorach, pomaganiu i czerpakiu korzyści. W artykule pojawiają się stereotypy Exploiter, Self-seeker, Consumer oraz Networker, które powstały poprzez wprowadzenie nagrody za ich pracę i działania. Czy błędem jest czerpania korzyści? Warto zrozumieć, czego dana osoba potrzebuje, zanim sięgniemy po nagrodę lub zachętę. Jeśli jesteś w czymś dobry, nigdy nie rób tego za darmo.

Co nowego u nas?

  1. W obecnej chwili mamy ponad 22 godziny finalnego materiału związanego z Programem o testowaniu REST API. Obecnie skupiamy sie na szlifowaniu skryptów, infrastruktury i ostatnich testach. W ciągu najbliższego miesiąca zaczniemy odkrywać karty!

Rozwój

  1. Krzysiek: Gorąco polecam wykład o zachowaniach pasywno-agresywneHow to Survive Passive Aggressive CoWorkers.

    Dr. K tłumaczy na czym polega zachowanie pasywno-agresywne oraz skąd się ono bierze.
    Takie zachowanie może powstawać z zazdrości albo poczucia zagrożenia. Wtedy pojawia się chęć “ataku” na daną osoby, co bierze się z braku umiejętności zadbania o własne potrzeby lub braku nawiązania odpowiednich więzi.

    Jednakże przez strach przed odpowiedzią, tak przybiera formę ukrytą – niewielkie działania, które mają na celu uprzykrzyć życie danej osoby. Przykładowo takie zachowania mogą mieć postać:

    • umniejszanie zasług innych, sarkazm i drwiny,
    • przekazywanie błędnych komunikatów, zatajanie niektórych informacji,
    • bierne manifestowanie sprzeciwu, np. ignorowanie ludzi lub okoliczności,
    • robienie z siebie ofiary, opowiadanie o swoim poświęceniu,
    • dąsanie się na innych bez wyjaśnienia przyczyny,
    • fałsz w relacjach z innymi – pozorna przyjaźń, natomiast obmawianie za plecami,
    • wytykanie błędów i próba ośmieszenia pracownika na forum publicznym.

    Co ważne – zanim zaczniemy próbować analizować zachowania innych, najpierw powinniśmy spojrzeć na siebie i swoje postrzeganie otoczenia. Może wyolbrzymiamy problem? Albo mamy problem z pewnością siebie i postrzegamy zachowania innych jako zachowania pasywno-agresywne? Dr. K podaje tutaj przykład ślubu i tego, jak panna młoda postrzegała swoją siostrę i jej zachowanie jako pasywno-agresyne [link].

    Czy potrzebujesz relacji z daną osobą?

    Jeśli tak – Twoje podejście będzie inne, niż w przypadku jeśli nie potrzebujesz utrzymywać z daną osobą relacji.
    Pierwszym krokiem może być rozmowa z daną osobą. Szczera, bez oceniania, z wyjściem na przeciw i propozycją rozwiązania.
    Inną opcją jest porozumienie się z osobą trzecią, tzn. Liderem, managerem, innym członkiem zespołu, lub kimś zaufanym, kto może pomóc Ci się skonsultować. Wtedy możesz poprosić o pomoc, zapytać, czy osoba trzecia też widzi te same problemy co Ty etc. Co ważne – czasem zachowania pasywno-agresywne sie są zauważalne przez lidera albo innych członków zespołu.

    Podczas próby rozwiązania takiego konfliktu należy zachować szczególną ostrożność, aby nie wpaść w zasadzkę, która została zastawiona. Podczas próby odpowiedzi na zachowanie pasywno-agresywne można spróbować spokojnie spróbować opisać problem publicznie, ale bez obwiniania i opisać go w sposób obiektywny, bazując na danych.

    Gdy zauważymy takie zachowania, należy pamiętać o odrobinie współczucia i próbie rozwiązania problemu. Nie powinniśmy planować zniszczenia albo zemsty. Często takie zachowania wywodzą się z ich uczuć, problemów i uwarunkowań.

    Artykuly poruszające problem zachowań pasywno-agresywne:

Wracamy do pracy

Po tej garści aktualności i ciekawostek wracamy do pracy nad nowymi soczystymi materiałami. Do usłyszenia niebawem! 👋

Pobierz darmowe materiały z webinaru o Playwright!

Zachęcamy również do zajrzenia na naszą tablicę trello, gdzie możesz monitorować ogólne postępy prac nad nowymi materiałami jak i również głosować na nowe tematy. Pamiętaj, że dostęp do najnowszych wieści od jaktestowac.pl uzyskasz obserwując nas na facebooku, twitterze i od niedawna również na instagramie 😉

Stay tuned!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *