Podsumowanie sekcji 2
Praktycznie, od podstaw, poznaliśmy zupełnie nowy temat: debugowanie💪
Podsumujmy nasze działania
- ✅ Poznaliśmy szczyptę teorii – czym jest debug.
- ✅ Wykonaliśmy prymitywny debug za pomocą wypisywania tekstu podczas uruchomienia programu. W sumie dawało to wartość😋
- ✅ Uruchomiliśmy program w trybie Debug.
- ✅ Utworzyliśmy i użyliśmy punkt zatrzymania programu: breakpoint.
- ✅ Podglądaliśmy zmienne w panelu Debug wraz z przełączaniem się na konsolę (zakładka Console).
- ✅ Kontrolowaliśmy wykonanie programu za pomocą opcji Step Over F8 dzięki, której przechodziliśmy pomiędzy poszczególnymi liniami programu.
- ✅ Potrafimy korzystać z wielu breakpointów, oraz je włączać i wyłączać.
- ✅ Nauczyliśmy się przemieszczać między wieloma breakpointami za pomocą opcji Resume Program F9 dostępnej w panelu Debug.
- ✅ Zobaczyliśmy jak wygląda błąd w kodzie, automatyczne zatrzymanie na nim debuggera oraz sposoby zapoznania się z nim w widoku Variables i zakładce Console.
- ✅ Wyszukaliśmy problem za pomocą debug, gdy program wykonywał się poprawnie ale zwracał niepoprawne wartości.
Jak widzisz wiedzy było sporo a to dopiero wstęp do debugowania. W lekcjach kolejnej sekcji dowiemy się więcej o sztuce debugowania gdy nasz kod staje się bardziej skomplikowany i sprawi więcej niespodzianek🐱