Podsumowanie sekcji 2

Praktycznie, od podstaw, poznaliśmy zupełnie nowy temat: debugowanie💪

Podsumujmy nasze działania

  1. ✅ Poznaliśmy szczyptę teorii – czym jest debug.
  2. ✅ Wykonaliśmy prymitywny debug za pomocą wypisywania tekstu podczas uruchomienia programu. W sumie dawało to wartość😋
  3. ✅ Uruchomiliśmy program w trybie Debug.
  4. ✅ Utworzyliśmy i użyliśmy punkt zatrzymania programu: breakpoint.
  5. ✅ Podglądaliśmy zmienne w panelu Debug wraz z przełączaniem się na konsolę (zakładka Console).
  6. ✅ Kontrolowaliśmy wykonanie programu za pomocą opcji Step Over F8 dzięki, której przechodziliśmy pomiędzy poszczególnymi liniami programu.
  7. ✅ Potrafimy korzystać z wielu breakpointów, oraz je włączać i wyłączać.
  8. ✅ Nauczyliśmy się przemieszczać między wieloma breakpointami za pomocą opcji Resume Program F9 dostępnej w panelu Debug.
  9. ✅ Zobaczyliśmy jak wygląda błąd w kodzie, automatyczne zatrzymanie na nim debuggera oraz sposoby zapoznania się z nim w widoku Variables i zakładce Console.
  10. ✅ Wyszukaliśmy problem za pomocą debug, gdy program wykonywał się poprawnie ale zwracał niepoprawne wartości.

Jak widzisz wiedzy było sporo a to dopiero wstęp do debugowania. W lekcjach kolejnej sekcji dowiemy się więcej o sztuce debugowania gdy nasz kod staje się bardziej skomplikowany i sprawi więcej niespodzianek🐱

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *