Wstęp

Zapraszamy do ciekawostek i podsumowania sprintu Małpa🐒 z tygodni 30/31 (26.07.2022-08.08.2022). Dziś, po drobnej przerwie urlopowej, wracamy z dawką wiedzy i inspiracji😎 Mamy dla Was sporo ciekawych linków ze świata testowania i automatyzacji testów oraz inspiracji w postaci książek i podcastów. Zapraszamy do lektury!

👇 MEGA DARMOWY MATERIAŁ! 👇

Testerskie linki

  1. Testy zgodności (z ang. Compatibility Testing) polegają na sprawdzeniu czy dostarczone oprogramowanie działa w różnych konfiguracjach, platformach, a także wersjach opartych na wymaganiach użytkownika. Bardzo często tego typu testy nie są brane pod uwagę podczas planowania prac czy tworzenia strategii testów.
    Dlatego podrzucamy mega listę elementów, o których nalezy pamiętać podczas tego typu testów: Compatibility Testing: Checklists and Crucial Things You Need to Know About It
  2. Dziś mamy dla Was sporo zasobów dotyczących automatyzacji:
  3. Najpierw był CoPilot, który był narzędziem bazującym na AI, które ma za zadanie ułatwić pisanie kodu. Teraz od Amazona pojawił się CodeWhisperer, który jest również oparty o AI. Czy to znaczy, że już niedługo AI będzie pisało za nas cały kod? 🤔 Amazon launches CodeWhisperer, a GitHub Copilot-like AI pair programming tool

Co nowego u nas?

  1. Dokańczamy część główną Programu Testowanie API kurs Testy w Postman. Wdrożyliśmy 85% materiałów na produkcję. Już mamy gotowe kolejne lekcje oraz nagrywamy ostatnie wideo. Tym samym w obecnym sprincie cały kurs Postman (podstawy) będzie już gotowy na naszej platformie😍
  2. Program Testowanie API kurs Testy automatyczne REST API w JavaScript został wzbogacony o ciekawy bonus związany z refaktoryzacją testów. Krzysiek prezentuje różne podejścia do testów API w zależności od sytuacji, które możemy napotkać w testowanym projekcie💪
  3. Dodatki również otrzymał Program Testowanie API kurs Podstawy programowania Java Script. Wjechały na produkcję ciekawe bonusy związane z debugowaniem własnej mini strony internetowej i wdrażaniem wiedzy którą kursant przyswoił w ramach nauki języka JavaScript.
  4. Zaktualizowaliśmy nasze materiały do Rekrutacji na Testera – uzupełniliśmy sekcję dotyczącą co zrobić po rozmowie i jakie pytania warto zadać 😉

Rozwój

  1. Przemek: 4 tygodnie urlopu – cóż mogę powiedzieć: polecam! 😀
  2. Krzysiek: Ukończyłem Rework. W książce zawartych jest wiele wskazówek związanych z tworzeniem produktu, prowadzeniem biznesu oraz usprawnianiem procesów.

    Kilka ze wskazówek zawartych w książce:

    • sukces firmy nie jest związana z liczbą pracowników – każda z firm powinna mieć liczbę pracowników dostosowaną do jej potrzeb,
    • wystartuj ze swoim projektem lub produktem jak najwcześniej – brak czasu albo najnowocześniejszych narzędzi jest tylko wymówką,
    • szukanie inwestora do Twojego projektu powinno być planem ostatecznym – wydawanie nie swoich pieniędzy jest proste, ale też bardzo uzależniające – inwestorzy mogą wymagać określonych działań lub elementów, które mogą być sprzeczne z Twoją wizją,
    • uruchamiaj biznesy, a nie startupy – niech od początku generują przychody i zyski,
    • mądrze podchodź do planowania swojej pracy – zamiast rzucać się w wir pracy, przemyśl ją i dostosuj ją do siebie,
    • nie bierz udziału w niekończącym się wyścigu “więcej, liczniej, doskonalej” – czasem mniej funkcji produktu lepiej spełnia potrzeby klienta,
    • naucz się mówić “nie” – pozwoli to umocnić nasze priorytety – skup się na większości klientów, a osobom, którym odmawiasz – wytłumacz grzecznie powód swojej decyzji i poleć im swoją konkurencję – lepiej aby klient był zadowolony z użytkowania produktu konkurencji, niż niezadowolony podczas korzystania z Twojego produktu
    • spotkania są toksyczne, zabierają mnóstwo czasu i są mało produktywne,
    • zbieraj i spisuj pomysły, ale nie realizuj ich od razu – daj sobie chwile na przemyślenie i chłodną analizę,
    • wysypiaj się – brak snu to brak kreatywności i niestandardowego myślenia,
    • im dłużej coś robisz, tym jest mniejsza szansa, że to ukończysz – podziel pracę na etapy, aby osiągnąć małe sukcesy i ogłaszaj je klientom,
    • nie bój się zdradzać swoich sekretów – bądź jak najlepszy szef kuchni pokazując innym, jak gotować,
    • będąc niewielką firmą możesz pozwolić sobie na więcej eksperymentów i modyfikacji – to jak z naukę przemówień – czy łatwiej byłoby Ci się nauczyć tego przed niewielką widownią czy przed ogromną?

    Bardzo podobał mi się temat spotkań oraz ich toksyczności. W książce pojawiły się następujące przyczyny:

    • spotkania dotyczą słów i pomysłów, a nie spraw realnych,
    • w trakcie jednej minuty zebrania przekazywana jest niezwykle mała dawka informacji,
    • dyskusje uczestników bardzo często zbaczają z zaplanowanego tematu,
    • do spotkania należy się solidnie przygotować, a większość uczestników nie ma na to czasu,
    • agenda spotkań jest nierzadko tak mało precyzyjna, że w gruncie rzeczy nikt nie jest pewny, w jakim celu są zwoływane,
    • zwykle jeden z uczestników, gdy nadchodzi jego kolej na wypowiedź, zajmuje czas innych kompletnymi bzdurami,
    • zebrania lubią się mnożyć – jedno spotkanie prowadzi do kolejnego, a to do następnego itd.

    Problemy te są bardzo bliskie projektom w IT. Uświadomienie ich sobie pozwala im też przeciwdziałać – redukcja spotkań, przygotowanie lepszej agendy, uwzględnianie w spotkaniu tylko osób zainteresowanych danym problemem, czy minutnik, który będzie odliczał czas na wypowiedzi każdego z uczestników.

    Zdecydowanie polecam tę książkę zarówno osobom, które prowadzą własny biznes, jak również osobom pracującym w korporacjach.

  3. Krzysiek: Wywiad z legendarnym programistą Johnem Carmackiem, który był współzałożycielem ID Software, współtwórcą gier Wolfenstein 3D, Doom oraz Quake, wieloletnim CTO Oculus VR, a obecnie działa w temacie Artificial general intelligence (AGI)).
    John Carmack: Doom, Quake, VR, AGI, Programming, Video Games, and Rockets | Lex Fridman Podcast #309. Podziwiam Johna za jego miłość do pracy, niegasnący entuzjazm, mnogość zainteresowań, ogromną wiedze, sposób tłumaczenia różnych zagadnień, wpływ na rozrywkę i gry wideo.

    Podczas podcastu Lex porusza z Johnem następujące tematy (w bardzo dużym skrócie):

    • programowanie i języki programowania – wszystko zależy od potrzeb i kontekstu, najważniejsze jest, aby mieć świadomość jakie są ich mocne i słabe strony.
    • podejściu do użytkownika – programista powinien być sługą klienta, któremu należy dostarczyć to, czego potrzebuje – gdy mamy użytkowników, skupmy się na ich potrzebach, a unikajmy wymyślania wirtualnych, aby zapełnić nasze excele.
    • jak wygląda produktywny dzień Johna Carmacka – kiedyś pracował 60h tygodniowo (czasem był zazdrosny o programistów, którzy są w stanie pracować produktywnie więcej niż 12h dziennie :D), ale jego dzieci spowodowały odrobinę zmian w terminarzu.
    • jak podchodzić do pracy – najważniejsze jest 8h snu i praca w godzinach kiedy jesteś produktywnym. Pamiętaj, że więcej pracy wcale nie oznacza lepszej produktywności oraz każdy ma jakiś swój cel w życiu.
    • jak John podchodzi do mitycznego work-life balance – tu znowu wszystko zależy od celów danej osoby, również warto mieć różnorodność zadań i zainteresowań, aby uniknąć wypalenia.
    • środowisku pracy i narzędziach – w pewnych kontekstach nie warto się martwić o jakość, ale należy się dobrze zastanowić nad każdą z takich sytuacji.
    • pracy w ID Software nad grami Commander Keen, Wolfenstein 3D, Doom oraz Quake – począwszy od pierwszych koncepcji gier z gatunku side-scrolling, po rozwiązywanie problemów z wydajnością podczas tworzenia gier 3D.
    • o wypowiadaniu swoich myśli – niektóre, czasem kontrowersyjne, wypowiedzi Johna, są cytowane tu i ówdzie, ale (jak sam powiedział) jest w pewien sposób uprzywilejowany – firmy powinny dać odrobinę swobody pracownikom w wypowiadaniu się na różne tematy i podczas formowania pomysłów – ograniczenia i biurokracja mocno ograniczają potencjał drzemiący w ludziach.
    • o przyjaźni z Elonem Muskiem i swoim startupie Armadillo Aerospace.
    • o Metaverse od facebooka (Meta).
    • o Artificial general intelligence (AGI).
    • … i wiele wiele innych, w tym jaki jest sens życia 😉

    Również John opowiada o latach 80 i 90 i tym, jak wtedy wyglądała praca programisty.

    Gorąco polecam!

    PS. Powyższy podcast jest doskonałym uzupełnieniem i rozszerzeniem historii opisanej w książce Masters of Doom: O dwóch takich, co stworzyli imperium i zmienili popkulturę.

  4. Krzysiek: Trening za pomocą kettlebells mogą przynieść wiele zysków – począwszy od przyrostu siły, przez zwiększenie wytrzymałości, po poprawę sylwetki i samopoczucia. O zyskach z treningów za pomocą kettlebess posłuchasz w krótkim nagraniu od The BioneerKettlebell Swings for Massive Power: The “What The Hell” Effect!

Wracamy do pracy

Po tej garści aktualności i ciekawostek wracamy do pracy nad nowymi soczystymi materiałami. Do usłyszenia niebawem! 👋

Pobierz darmowe materiały z webinaru o Playwright!

Zachęcamy również do zajrzenia na naszą tablicę trello, gdzie możesz monitorować ogólne postępy prac nad nowymi materiałami jak i również głosować na nowe tematy. Pamiętaj, że dostęp do najnowszych wieści od jaktestowac.pl uzyskasz obserwując nas na facebooku, twitterze i od niedawna również na instagramie 😉

Stay tuned!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *