Wstęp do wyjątków

W naszych lekcjach zasymulowaliśmy wiele sytuacji, gdy coś pójdzie nie tak w naszym kodzie. Przedzieraliśmy się wtedy przez linijki stacktrace w konsoli, aby odczytać przyczynę błędu. Nazwa błędu która się pojawia to nie tylko zwykły string. To także element kodu, który może być naszym wielkim sprzymierzeńcem w tworzeniu lepszych testów. Ale nim przeciągniemy go na swoją stronę musimy nauczyć się jak go złapać.

W tej sekcji poznamy kolejną przydatną konstrukcję języka Python – try… except. Służy ona do przechwytywania wszelkich błędów i wyjątków w kodzie. Dowiemy się czym są ogólnie wyjątki, nauczymy się je rzucać, łapać oraz zaznajomimy się ze wszystkimi możliwymi wariantami try… except.

Do czego nam się to przyda?

Już w następnej sekcji użyjemy tej konstrukcji podczas eksperymentów z tworzeniem zrzutów ekranu podczas naszych testów. W przyszłości natomiast przyda nam się ta wiedza podczas:

  • występowania niektórych wyjątków, jak na przykład prześladujący testerów StaleElementReferenceException,
  • projektowania dobrego logowania błędów w testach,
  • lepszego zrozumienia aplikacji i naszego kodu,
  • przy eksperymentach z działaniami na plikach.
Zatem do dzieła! 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *