Po co robić zdjęcia stronom internetowym?

Zdjęcia stron, czyli zrzuty ekranu, potocznie z angielskiego nazywane screenshotami.

Jaki jest sens je robić i co są w stanie nam zaoferować?

Pierwszy powód – nie musimy siedzieć i przyglądać się wykonywaniu każdego testu, aby w razie potrzeby zaobserwować co poszło nie tak. Testów GUI może być całkiem sporo a całość może zajmować nawet kilka minut. Obserwacja przeglądarki jest tutaj czystą stratą naszego cennego czasu (i sam przyznaj, mega nudnym zajęciem). Dodatkowo wychwycenie co poszło nie tak, często jest po prostu niemożliwe, z racji prędkości z jaką webdriver wchodzi w interakcje z niektórymi elementami na stronie.

Zrzuty ekranu dają nam dodatkową informację o stanie testowanej strony w razie niepowodzenia. Dzięki screenshotom często jesteśmy w stanie szybko ocenić dlaczego test zakończył się niepowodzeniem.

Może jakiś element nie zdążył się załadować? Albo może brakowało danych testowych, przykładowo produktów w naszym sklepie, a na nich akurat opierał się test? Test w wersji automatycznej nie działa a wykonany manualnie przechodzi (jest to bardzo częsta sytuacja 😀 )?

Screenshoty ogólnie pozwalają na zautomatyzowanie kolejnych czynności, które musielibyśmy wykonać manualnie – w tym przypadku, ręczne sprawdzenie powodu niepowodzenia testu.

Pamiętajmy jednakże, że zdjęcia nie zawsze dadzą nam jednoznaczną odpowiedź na wszystko. Nadal może zdarzyć się sytuacja, w której będziemy musieli dany przypadek zweryfikować ręcznie. Aczkolwiek, dzięki zrzutom ekranu, takich momentów będzie znacznie mniej.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *