Wstęp do wyjątków

W naszych lekcjach zasymulowaliśmy wiele sytuacji, gdy coś pójdzie nie tak w naszym kodzie. Przedzieraliśmy się wtedy przez linijki stacktrace w konsoli, aby odczytać przyczynę błędu. Nazwa błędu która się pojawia to nie tylko zwykły string. To także element kodu, który może być naszym wielkim sprzymierzeńcem w tworzeniu lepszych testów. Ale nim przeciągniemy go na swoją stronę musimy nauczyć się jak go złapać.

W tej sekcji poznamy kolejną przydatną konstrukcję języka Python – try… except. Służy ona do przechwytywania wszelkich błędów i wyjątków w kodzie. Dowiemy się czym są ogólnie wyjątki, nauczymy się je łapać, rzucać oraz zaznajomimy się z wieloma ciekawymi wariantami konstrukcjii try… except.

Do czego nam się to przyda?

Już w następnej sekcji użyjemy tej konstrukcji. Sprawdzi się ona podczas eksperymentów z tworzeniem zrzutów ekranu przy wykonywaniu naszych testów. W przyszłości natomiast przyda nam się ta wiedza w sytuacjach:

  • występowania niektórych wyjątków, jak na przykład prześladujący testerów StaleElementReferenceException,
  • projektowania dobrego logowania błędów w testach,
  • lepszego zrozumienia aplikacji i naszego kodu,
  • przy eksperymentach z działaniami na plikach.
Zatem do dzieła! 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *